07 april 2014

Gebed voor de Vastentijd

Goede God,
er zijn veel dingen die mij bezig houden
in mijn gezin, op mijn werk
en in de wereld waarin ik leef.
Vaak maak ik mij druk om zaken
die er eigenlijk niet zo toe doen.
Meestal gaat het dan om dingen,
die – strikt genomen –
alleen voor mijzelf van belang zijn.
Dan heb ik te weinig oog
voor wat mensen om mij heen
werkelijk nodig hebben.
Op deze dag van vasten en bezinning
wil ik mij meer dan anders concentreren
op wat echt van waarde is:
alles wat klein en weerloos is,
alle mensen die – vaak onuitgesproken –
erom vragen behoed te worden,
iedereen die verlegen zit
om een vriendelijk gebaar, een bemoedigend woord.
Daarom vraag ik u, goede God,
mij vandaag uw genade te verlenen,
zodat ik beter zicht krijg
op wat er werkelijk toe doet.
Amen.

Dit gebed wordt vandaag aangeboden aan de deelnemers van de 'Vastendag Boven de Schelde'. Op deze dag kiest iedere deelnemer zijn/haar eigen manier van vasten. Er is om 19.00 uur een avondgebed in de Eligiuskerk van Lewedorp en aansluitend de vertoning van een korte DVD met informatie over het project van de Vastenaktie in Siera Leone.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten